Με τη χάρη του Θεού και με τις προσευχές του Αγ. Αποστόλου Σιμωνος,στο τόπο του μαρτυρίου του, στην Αμπχαζία,έμειναν ίχνη στις πέτρες.
Πολλές πέτρες γύρω από τον ποταμό Psirju έχουν πάνω τους ασυνήθιστες κόκκινες κηλίδες. Σύμφωνα με την τοπική εκκλησιαστική παράδοση,το αποστολικό αίμα που χύθηκε σ΄αυτόν τον τόπο εμπότισε τον βράχο.
Γι’αυτόν τον λόγο πολλοί πιστοί βουτάνε σ’αυτά τα νερά,σαν σ’έναν νέο Ιορδάνη, για να θεραπευτουν από ποικίλες παθήσεις,σωματικές και ψυχικές.
Όχι μόνο στον βράχο αλλά και σε πολλές μικρές πετρούλες βρίσκονται αυτές οι κηλίδες αίματος.Οι πιστοί της ψάχνουν και τις παίρνουν ως φυλαχτό.
Αυτό το θαύμα θυμίζει τους γουλιανούς που ζουν στον Ιορδάνη και στην λίμνη Γεννησαρέτ και στων οποίων το κεφάλι απεικονίζεται η βάπτιση του Χριστού.
Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΙΜΩΝΑ ΤΟΥ ΖΗΛΩΤΗ
Ο Απόστολος Σίμων, ένας από τους δώδεκα Μαθητές του Κυρίου, αδελφός του Ιούδα του Λεββαίου, είχε την επωνυμία Καναναίος ή Κανανίτης. Η επωνυμία αυτή δεν φανερώνει την καταγωγή του Αποστόλου Σίμωνος από τη Χαναάν ή την Κανά της Γαλιλαίας. Η λέξη «Καναναίος» είναι Χαλδαϊκή και σημαίνει «Ζηλωτής». Πράγματι ο Ευαγγελιστής Λουκάς τον προσονομάζει ως «Ζηλωτή».
Οι ζηλωτές αποτελούσαν μία ξεχωριστή κοινωνική τάξη στην Ιουδαϊκή κοινωνία κατά τους χρόνους του Χριστού. Αποτελούνταν από λαϊκούς αγωνιστές, οι οποίοι μάχονταν εναντίον των Ρωμαίων κατακτητών, συνεχίζοντας την παράδοση των Μακκαβαίων επαναστατών. Όμως συχνά, πολλοί από αυτούς, εκμεταλλεύονταν τον απελευθερωτικό αγώνα και καταντούσαν τύραννοι του ιδίου του λαού τους. Προέβαιναν σε παράνομες πράξεις βίας και ληστειών για ίδιο όφελος και γι αυτό τον 1ο αιώνα μ.Χ. είχε αναπτυχθεί λαϊκή δυσαρέσκεια κατά του κινήματος των ζηλωτών. Οι συσταυρούμενοι με τον Κύριο ληστές ήταν ζηλωτές.
Δεν γνωρίζουμε αν ο Σίμων ανήκε στην μερίδα των ζηλωτών ή προερχόταν από αυτή. Το πιο πιθανό είναι να προερχόταν από τους ζηλωτές. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να ανήκε ταυτόχρονα και στους ζηλωτές, διότι το ζηλωτικό κίνημα ήταν αντίθετο με την διδασκαλία του Κυρίου. Υπάρχει βέβαια και μία άλλη υπόθεση για τον Απόστολο Σίμωνα. Είναι πιθανό να μην είχε καμία σχέση με τους ζηλωτές και το προσωνύμιο «Ζηλωτής» να σήμαινε τον ένθεο ζήλο του.
Κάποιοι ταυτίζουν τον Απόστολο Σίμωνα με το νυμφίο του γάμου της Κανά, όπου ο Κύριος έκανε το πρώτο θαύμα Του, μεταβάλλοντας το νερό σε κρασί.
Απολυτίκιον. Ήχος γ Θείας πίστεως.
Ζήλος ένθεος, καταλαβών σε, του γνωσθέντος σοι, σαρκός εν είδει, ζηλωτήν εν Αποστόλοις ανέδειξε και του Δεσπότου ζηλώσας τον θάνατον, δια Σταυρού προς αυτόν εξεδήμησας, Σίμων ένδοξε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
Κοντάκιον. Ήχος β Τους ασφαλείς
Τον ασφαλώς τα της σοφίας δόγματα, εν ταις ψυχαίς των ευσεβούντων θέμενον, εν αινέσει μακαρίσωμεν, τον θεηγόρον πάντες Σίμωνα, τω θρόνω γάρ τής δόξης νυν παρ ίσταται, και συν τοις ασωμάτοις επαγάλλεται, πρεσβεύων απαύστως υπέρ πάντων ημών.
ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΑΓ.ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΙΜΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΜΠΧΑΖΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ
Το Πατριαρχείο της Γεωργίας σ»ενα σύντομο ιστορικό της γεωργιανής εκκλησίας αναφέρει ότι:»Η Παναγία θεωρείται προστάτρια και μεσίτρια της Γεωργίας»Η Ορθόδοξη εκκλησία της Γεωργίας έχει ιδρυθεί από τους Αγιους Αποστόλους.Μεταξύ αυτών αναφέρονται ως κύρηκες του χριστιανισμού στα γεωργιανά εδάφη τους:Αγ.Ανδρέα και Άγιο Σιμωνα στα δυτικά,τον Άγιο απόστολο Ματθία στα νότιοδυτικά και τους Αγίους Βαρθολομαίο και Θαδδαίο-ανατολικά
Τα ταξίδια τους και τα κυρήγματά τους έχουν διατηρηθεί στα γεωργιανά χρονικά,αλλά υπάρχουν αναφορές και σε Έλληνες και Λατίνους συγγραφείς όπως οι Ωριγένης(2ος-3ος αιωνας),επίσκοπος Δωρόθεος Τύρου(4ος αιώνας),Αγ.Επιφάνιος Κύπρου(4ος αιώνας)και Νικήτας Παφλαγονίας(9ος αιώνας).Επιπλέον υπάρχουν και αρχαιολογικές μαρτυρίες για τον πρώιμο γεωργιανό χριστιανισμό(Ι-ΙΙΙ αιώνας)
Ωστοσο άλλες πηγές τόσο ορθόδοξες οσο και καθολικές αναφέρουν ώς τόπου μαρτυρίου του Αγίου αποστόλου Σίμωνα του Ζηλωτή άλλα μέρη.
-ότι σταυρώθηκε στη Βρετανία(στο σημερινό Linconshire)
-‘οτι του έκοψαν το κεφάλι στη Γεωργία(στο Weriosphora ή κατά άλλες πηγές στον Νέο Άθω)
-ότι σταυρώθηκε στην Περσία(στο Σουανίρ)
-ότι σταυρώθηκε στη Σαμάρεια
Οτι πέθανε ειρηνικά στην Έδεσσα
Ο Αγ.Απόστολος Σίμωνας είναι ο νυμφίος του γάμου που έγινε στην Κανά της Γαλιλαίας.Μετά το εκεί θαύμα έγινε απόστολος και ακολούθησε το Χριστό.
Σύμφωνα με την τοπική παράδοση η μόνή που έχει χτιστεί προς τιμήν του Αγ.Σίμωνα στον Νέο Άθω-Τσκούμ,βρισκεται πάνω στον τόπο του μαρτυρίου του.Την πρωτη εκκλησία σ’αυτό το μέρος έχτισαν μοναχοί από το Αγ.Όρος γύρω στον 12ο αιώνα.
Ο Νέος Άθως είναι μια πόλη στην περιοχή της Γκουνταούτα στην Αμπχαζίας(δυτική Γεωργία),Οι Αμπχάζιοι τιμούν ιδιαίτερα τον Άγιο Σίμωνα μαζί με τον Άγιο Απόστολο Ανδρέα.
Κάθε χρόνο γίνεται μεγάλο προσκύνημα προς τιμήν του Αγίου Σίμωνα.Κοντά στο μοναστήρι υπάρχει μαι φυσική σπηλιά όπου λέγεται ότι έζησε ο Άγ.Σίμωνας.Χιλιάδες χριστιανών την επισκέπτονται για να προσευχηθούν.
Λείψανα του Αγίου βρίσκονται στην Τουλούζ, ατον Αγ.Πέτρο της Ρώμης αλλά και στην εκκλησία Μποντεάνου στο Βουκουρέστι.
στι.
proskynitis.blogspot.gr
Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/perivolipanagias.blogspot.gr
Πολλές πέτρες γύρω από τον ποταμό Psirju έχουν πάνω τους ασυνήθιστες κόκκινες κηλίδες. Σύμφωνα με την τοπική εκκλησιαστική παράδοση,το αποστολικό αίμα που χύθηκε σ΄αυτόν τον τόπο εμπότισε τον βράχο.
Γι’αυτόν τον λόγο πολλοί πιστοί βουτάνε σ’αυτά τα νερά,σαν σ’έναν νέο Ιορδάνη, για να θεραπευτουν από ποικίλες παθήσεις,σωματικές και ψυχικές.
Όχι μόνο στον βράχο αλλά και σε πολλές μικρές πετρούλες βρίσκονται αυτές οι κηλίδες αίματος.Οι πιστοί της ψάχνουν και τις παίρνουν ως φυλαχτό.
Αυτό το θαύμα θυμίζει τους γουλιανούς που ζουν στον Ιορδάνη και στην λίμνη Γεννησαρέτ και στων οποίων το κεφάλι απεικονίζεται η βάπτιση του Χριστού.
Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΙΜΩΝΑ ΤΟΥ ΖΗΛΩΤΗ
Ο Απόστολος Σίμων, ένας από τους δώδεκα Μαθητές του Κυρίου, αδελφός του Ιούδα του Λεββαίου, είχε την επωνυμία Καναναίος ή Κανανίτης. Η επωνυμία αυτή δεν φανερώνει την καταγωγή του Αποστόλου Σίμωνος από τη Χαναάν ή την Κανά της Γαλιλαίας. Η λέξη «Καναναίος» είναι Χαλδαϊκή και σημαίνει «Ζηλωτής». Πράγματι ο Ευαγγελιστής Λουκάς τον προσονομάζει ως «Ζηλωτή».
Οι ζηλωτές αποτελούσαν μία ξεχωριστή κοινωνική τάξη στην Ιουδαϊκή κοινωνία κατά τους χρόνους του Χριστού. Αποτελούνταν από λαϊκούς αγωνιστές, οι οποίοι μάχονταν εναντίον των Ρωμαίων κατακτητών, συνεχίζοντας την παράδοση των Μακκαβαίων επαναστατών. Όμως συχνά, πολλοί από αυτούς, εκμεταλλεύονταν τον απελευθερωτικό αγώνα και καταντούσαν τύραννοι του ιδίου του λαού τους. Προέβαιναν σε παράνομες πράξεις βίας και ληστειών για ίδιο όφελος και γι αυτό τον 1ο αιώνα μ.Χ. είχε αναπτυχθεί λαϊκή δυσαρέσκεια κατά του κινήματος των ζηλωτών. Οι συσταυρούμενοι με τον Κύριο ληστές ήταν ζηλωτές.
Δεν γνωρίζουμε αν ο Σίμων ανήκε στην μερίδα των ζηλωτών ή προερχόταν από αυτή. Το πιο πιθανό είναι να προερχόταν από τους ζηλωτές. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να ανήκε ταυτόχρονα και στους ζηλωτές, διότι το ζηλωτικό κίνημα ήταν αντίθετο με την διδασκαλία του Κυρίου. Υπάρχει βέβαια και μία άλλη υπόθεση για τον Απόστολο Σίμωνα. Είναι πιθανό να μην είχε καμία σχέση με τους ζηλωτές και το προσωνύμιο «Ζηλωτής» να σήμαινε τον ένθεο ζήλο του.
Κάποιοι ταυτίζουν τον Απόστολο Σίμωνα με το νυμφίο του γάμου της Κανά, όπου ο Κύριος έκανε το πρώτο θαύμα Του, μεταβάλλοντας το νερό σε κρασί.
Απολυτίκιον. Ήχος γ Θείας πίστεως.
Ζήλος ένθεος, καταλαβών σε, του γνωσθέντος σοι, σαρκός εν είδει, ζηλωτήν εν Αποστόλοις ανέδειξε και του Δεσπότου ζηλώσας τον θάνατον, δια Σταυρού προς αυτόν εξεδήμησας, Σίμων ένδοξε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.
Κοντάκιον. Ήχος β Τους ασφαλείς
Τον ασφαλώς τα της σοφίας δόγματα, εν ταις ψυχαίς των ευσεβούντων θέμενον, εν αινέσει μακαρίσωμεν, τον θεηγόρον πάντες Σίμωνα, τω θρόνω γάρ τής δόξης νυν παρ ίσταται, και συν τοις ασωμάτοις επαγάλλεται, πρεσβεύων απαύστως υπέρ πάντων ημών.
ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΑΓ.ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΙΜΩΝΑ ΣΤΗΝ ΑΜΠΧΑΖΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ
Το Πατριαρχείο της Γεωργίας σ»ενα σύντομο ιστορικό της γεωργιανής εκκλησίας αναφέρει ότι:»Η Παναγία θεωρείται προστάτρια και μεσίτρια της Γεωργίας»Η Ορθόδοξη εκκλησία της Γεωργίας έχει ιδρυθεί από τους Αγιους Αποστόλους.Μεταξύ αυτών αναφέρονται ως κύρηκες του χριστιανισμού στα γεωργιανά εδάφη τους:Αγ.Ανδρέα και Άγιο Σιμωνα στα δυτικά,τον Άγιο απόστολο Ματθία στα νότιοδυτικά και τους Αγίους Βαρθολομαίο και Θαδδαίο-ανατολικά
Τα ταξίδια τους και τα κυρήγματά τους έχουν διατηρηθεί στα γεωργιανά χρονικά,αλλά υπάρχουν αναφορές και σε Έλληνες και Λατίνους συγγραφείς όπως οι Ωριγένης(2ος-3ος αιωνας),επίσκοπος Δωρόθεος Τύρου(4ος αιώνας),Αγ.Επιφάνιος Κύπρου(4ος αιώνας)και Νικήτας Παφλαγονίας(9ος αιώνας).Επιπλέον υπάρχουν και αρχαιολογικές μαρτυρίες για τον πρώιμο γεωργιανό χριστιανισμό(Ι-ΙΙΙ αιώνας)
Ωστοσο άλλες πηγές τόσο ορθόδοξες οσο και καθολικές αναφέρουν ώς τόπου μαρτυρίου του Αγίου αποστόλου Σίμωνα του Ζηλωτή άλλα μέρη.
-ότι σταυρώθηκε στη Βρετανία(στο σημερινό Linconshire)
-‘οτι του έκοψαν το κεφάλι στη Γεωργία(στο Weriosphora ή κατά άλλες πηγές στον Νέο Άθω)
-ότι σταυρώθηκε στην Περσία(στο Σουανίρ)
-ότι σταυρώθηκε στη Σαμάρεια
Οτι πέθανε ειρηνικά στην Έδεσσα
Ο Αγ.Απόστολος Σίμωνας είναι ο νυμφίος του γάμου που έγινε στην Κανά της Γαλιλαίας.Μετά το εκεί θαύμα έγινε απόστολος και ακολούθησε το Χριστό.
Σύμφωνα με την τοπική παράδοση η μόνή που έχει χτιστεί προς τιμήν του Αγ.Σίμωνα στον Νέο Άθω-Τσκούμ,βρισκεται πάνω στον τόπο του μαρτυρίου του.Την πρωτη εκκλησία σ’αυτό το μέρος έχτισαν μοναχοί από το Αγ.Όρος γύρω στον 12ο αιώνα.
Ο Νέος Άθως είναι μια πόλη στην περιοχή της Γκουνταούτα στην Αμπχαζίας(δυτική Γεωργία),Οι Αμπχάζιοι τιμούν ιδιαίτερα τον Άγιο Σίμωνα μαζί με τον Άγιο Απόστολο Ανδρέα.
Κάθε χρόνο γίνεται μεγάλο προσκύνημα προς τιμήν του Αγίου Σίμωνα.Κοντά στο μοναστήρι υπάρχει μαι φυσική σπηλιά όπου λέγεται ότι έζησε ο Άγ.Σίμωνας.Χιλιάδες χριστιανών την επισκέπτονται για να προσευχηθούν.
Λείψανα του Αγίου βρίσκονται στην Τουλούζ, ατον Αγ.Πέτρο της Ρώμης αλλά και στην εκκλησία Μποντεάνου στο Βουκουρέστι.
στι.
proskynitis.blogspot.gr
Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/perivolipanagias.blogspot.gr