Σε προσπάθεια αναδίπλωσης ως προς τον ανθρωπιστικό ρόλο που διαδραματίζει η Εκκλησία προχώρησε ο κ. Νίκος Φίλης, ο οποίος επικαλέστηκε τη φιλανθρωπική της δράση την περίοδο της κρίσης.
Επικαλέστηκε μάλιστα το Σύνταγμα για να υποστηρίξει ότι οι σχετικές διατάξεις δεν επιβάλουν «τη χριστιανική διαπαιδαγώγηση αλλά τη θρησκευτική» για να αφήσει αιχμές προς τους εκπροσώπους της Εκκλησίας λέγοντας ότι «καμιά φορά στο διάλογο ξεχνιέται ηθελημένα ή άθελα αυτή η πτυχή Συντάγματος».
Σε άλλο σημείο μάλιστα και προκειμένου να δείξει ότι η σύγκρουση δεν αφορά μόνο την κυβέρνηση με την Εκκλησία, υποστήριξε ότι και εντός της Εκκλησίας «έχουν ωριμάσει οι δυνάμεις για αλλαγή των θρησκευτικών για μετατροπή του μαθήματος που είναι κατηχητικού χαρακτήρα σε μάθημα γνώσης θρησκειών. Δεν είναι σύγκρουση ανάμεσα σε πολιτεία και Εκκλησία αλλά και μέσα στην Εκκλησία.
Παράλληλα όμως, ο ίδιος εγκατέλειψε αυτή τη φορά τις εμπρηστικές απόψεις για τον ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο της Κατοχής και της Δικτατορίας επιλέγοντας να αναφερθεί στα τελευταία χρόνια λέγοντας ότι «Η πρόσφατη συμπεριφορά της Εκκλησίας κατά την περίοδο της κρίσης με το αναπτυγμένο φιλανθρωπικό έργο είναι συμπεριφορά που βοηθάει».
Πιο αναλυτικά, ο υπουργός Παιδείας απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση αναφέρθηκε στην χθεσινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, λέγοντας ότι «υπήρξε προσπάθεια καταλαγής. Η χθεσινή συνάντηση βοήθησε να εξηγηθούν ζητήματα και να αρθούν παρεξηγήσεις» ενώ υποστήριξε ότι «Αυτό στο οποίο συμφωνήσαμε είναι ότι την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει το Κράτος. Η Εκκλησία μπορεί να διατυπώνει άποψη και εμείς λαμβάνουμε υπόψη τις διάφορες απόψεις». Ο ίδιος δε, επισήμανε ότι για το μάθημα των Θρησκευτικών το υπουργείο προχώρησε σε διάλογο ο οποίος όπως – όπως είπε – «Ίσως να μην έφτανε για την Εκκλησία».
Ο κ. Φίλης επισήμανε ότι «Θα εφαρμοστούν φέτος τα νέα προγράμματα που αποφάσισε η πολιτεία με υλικό που έχει διανεμηθεί και είναι τα περσινά βιβλία. Σας θυμίζω ότι και αυτά τα παλιά βιβλία είχαν αντιμετωπίσει την αντίδραση της εκκλησίας. Όμως επικράτησαν» και πρόσθεσε ότι τέλος του σχολικού έτους θα υπάρξει αξιολόγηση «και νέος διάλογος προκειμένου να γραφούν τα νέα βιβλία που ελπίζουμε να διανεμηθούν στην νέα σχολική χρονιά».
Ο υπουργός υποστήριξε ότι «Πρόθεση της πολιτείας δεν είναι να αμφισβητεί τους θεσμούς και ιδίους τους κορυφαίους όπως είναι Εκκλησία» για να σημειώσει ότι «Αν αφήσουμε στιγμές που δεν βοηθούν σε αυτή τη συνεννόηση νομίζω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε και αυτό θα είναι προς όφελος των παιδιών και της εκπαίδευσης
Το Σύνταγμα μιλά για Θρησκευτική και όχι Χριστιανική διαπαιδαγώγηση
Πάντως, ο κ. Φίλης υπογράμμισε ότι «Το ζήτημα που συζητούμε αφορά τη θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των νέων και το άρθρο του Συντάγματος δεν μιλά για χριστιανική διαπαιδαγώγηση και πολύ περισσότερο για ορθόδοξη αλλά για θρησκευτική διαπαιδαγώγηση που σημαίνει ότι το σχολείο ετοιμάζει όχι πιστούς αλλά πολίτες και καμιά φορά στο διάλογο ξεχνιέται ηθελημένα ή άθελα αυτή η πτυχή Συντάγματος».
«Δεν μπορώ να καταλάβω πως θα ήταν οι κοινωνίες χωρίς την επανάσταση του χριστιανισμού. Το κήρυγμα της αγάπης. Ούτε που θα ήταν οι κοινωνίες χωρίς την γαλλική ή την οκτωβριανή επανάσταση» είπε σε άλλο σημείο.
Μάθημα γνώσης όλων των Θρησκειών
Επανερχόμενος στο μάθημα των Θρησκευτικών εξήγησε ότι επιθυμία του υπουργείου είναι η αναμόρφωση της διδακτέας ύλης προκειμένου «να είναι μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών με έμφαση στην Ορθοδοξίας που είναι διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο για την διαμόρφωση της νεοελληνικής συνείδησης».
Απαντώντας δε σε ερώτηση του προεδρεύοντα Νικήτα Κακλαμάνη για το ποιος θα καθορίζει την ύλη των κεφαλαίων που αφορούν τις άλλες θρησκείες είπε «Υπάρχουν νομικές δεσμεύσεις της πολιτείας που αφορούν στην προστασία των θρησκευτικών μειονοτήτων. Αυτό ακολουθούμε. Με αυτή την έννοια όταν δίνουμε μάχη ως κράτος ότι οι μουσουλμάνοι δεν συγκροτούν εθνικό σύνολο αλλά θρησκευτικό είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε την άποψη τους για το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτή η διδασκαλία είναι προαιρετική».
Αναφορικά με το υποχρεωτικό μάθημα των Θρησκευτικών που θα διδάσκεται στα δημόσια σχολεία είπε ότι «Το δημόσιο σχολείο επιλέγει τη γνώση όλων των θρησκειών γιατί στο σύγχρονο κόσμος οι θρησκείες διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο συχνά αρνητικό. Υπάρχουν δυνάμεις στην περιοχή μας που εκπροσωπούν τον φονταμενταλισμό» για να αναφέρει σε άλλο σημείο ότι «Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν το μήνυμα των θρησκειών και όχι την διαστρέβλωσή του».
pronews.gr
Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/perivolipanagias.blogspot.gr
Επικαλέστηκε μάλιστα το Σύνταγμα για να υποστηρίξει ότι οι σχετικές διατάξεις δεν επιβάλουν «τη χριστιανική διαπαιδαγώγηση αλλά τη θρησκευτική» για να αφήσει αιχμές προς τους εκπροσώπους της Εκκλησίας λέγοντας ότι «καμιά φορά στο διάλογο ξεχνιέται ηθελημένα ή άθελα αυτή η πτυχή Συντάγματος».
Σε άλλο σημείο μάλιστα και προκειμένου να δείξει ότι η σύγκρουση δεν αφορά μόνο την κυβέρνηση με την Εκκλησία, υποστήριξε ότι και εντός της Εκκλησίας «έχουν ωριμάσει οι δυνάμεις για αλλαγή των θρησκευτικών για μετατροπή του μαθήματος που είναι κατηχητικού χαρακτήρα σε μάθημα γνώσης θρησκειών. Δεν είναι σύγκρουση ανάμεσα σε πολιτεία και Εκκλησία αλλά και μέσα στην Εκκλησία.
Παράλληλα όμως, ο ίδιος εγκατέλειψε αυτή τη φορά τις εμπρηστικές απόψεις για τον ρόλο της Εκκλησίας την περίοδο της Κατοχής και της Δικτατορίας επιλέγοντας να αναφερθεί στα τελευταία χρόνια λέγοντας ότι «Η πρόσφατη συμπεριφορά της Εκκλησίας κατά την περίοδο της κρίσης με το αναπτυγμένο φιλανθρωπικό έργο είναι συμπεριφορά που βοηθάει».
Πιο αναλυτικά, ο υπουργός Παιδείας απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση αναφέρθηκε στην χθεσινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, λέγοντας ότι «υπήρξε προσπάθεια καταλαγής. Η χθεσινή συνάντηση βοήθησε να εξηγηθούν ζητήματα και να αρθούν παρεξηγήσεις» ενώ υποστήριξε ότι «Αυτό στο οποίο συμφωνήσαμε είναι ότι την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχει το Κράτος. Η Εκκλησία μπορεί να διατυπώνει άποψη και εμείς λαμβάνουμε υπόψη τις διάφορες απόψεις». Ο ίδιος δε, επισήμανε ότι για το μάθημα των Θρησκευτικών το υπουργείο προχώρησε σε διάλογο ο οποίος όπως – όπως είπε – «Ίσως να μην έφτανε για την Εκκλησία».
Ο κ. Φίλης επισήμανε ότι «Θα εφαρμοστούν φέτος τα νέα προγράμματα που αποφάσισε η πολιτεία με υλικό που έχει διανεμηθεί και είναι τα περσινά βιβλία. Σας θυμίζω ότι και αυτά τα παλιά βιβλία είχαν αντιμετωπίσει την αντίδραση της εκκλησίας. Όμως επικράτησαν» και πρόσθεσε ότι τέλος του σχολικού έτους θα υπάρξει αξιολόγηση «και νέος διάλογος προκειμένου να γραφούν τα νέα βιβλία που ελπίζουμε να διανεμηθούν στην νέα σχολική χρονιά».
Ο υπουργός υποστήριξε ότι «Πρόθεση της πολιτείας δεν είναι να αμφισβητεί τους θεσμούς και ιδίους τους κορυφαίους όπως είναι Εκκλησία» για να σημειώσει ότι «Αν αφήσουμε στιγμές που δεν βοηθούν σε αυτή τη συνεννόηση νομίζω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε και αυτό θα είναι προς όφελος των παιδιών και της εκπαίδευσης
Το Σύνταγμα μιλά για Θρησκευτική και όχι Χριστιανική διαπαιδαγώγηση
Πάντως, ο κ. Φίλης υπογράμμισε ότι «Το ζήτημα που συζητούμε αφορά τη θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των νέων και το άρθρο του Συντάγματος δεν μιλά για χριστιανική διαπαιδαγώγηση και πολύ περισσότερο για ορθόδοξη αλλά για θρησκευτική διαπαιδαγώγηση που σημαίνει ότι το σχολείο ετοιμάζει όχι πιστούς αλλά πολίτες και καμιά φορά στο διάλογο ξεχνιέται ηθελημένα ή άθελα αυτή η πτυχή Συντάγματος».
«Δεν μπορώ να καταλάβω πως θα ήταν οι κοινωνίες χωρίς την επανάσταση του χριστιανισμού. Το κήρυγμα της αγάπης. Ούτε που θα ήταν οι κοινωνίες χωρίς την γαλλική ή την οκτωβριανή επανάσταση» είπε σε άλλο σημείο.
Μάθημα γνώσης όλων των Θρησκειών
Επανερχόμενος στο μάθημα των Θρησκευτικών εξήγησε ότι επιθυμία του υπουργείου είναι η αναμόρφωση της διδακτέας ύλης προκειμένου «να είναι μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών με έμφαση στην Ορθοδοξίας που είναι διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο για την διαμόρφωση της νεοελληνικής συνείδησης».
Απαντώντας δε σε ερώτηση του προεδρεύοντα Νικήτα Κακλαμάνη για το ποιος θα καθορίζει την ύλη των κεφαλαίων που αφορούν τις άλλες θρησκείες είπε «Υπάρχουν νομικές δεσμεύσεις της πολιτείας που αφορούν στην προστασία των θρησκευτικών μειονοτήτων. Αυτό ακολουθούμε. Με αυτή την έννοια όταν δίνουμε μάχη ως κράτος ότι οι μουσουλμάνοι δεν συγκροτούν εθνικό σύνολο αλλά θρησκευτικό είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε την άποψη τους για το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτή η διδασκαλία είναι προαιρετική».
Αναφορικά με το υποχρεωτικό μάθημα των Θρησκευτικών που θα διδάσκεται στα δημόσια σχολεία είπε ότι «Το δημόσιο σχολείο επιλέγει τη γνώση όλων των θρησκειών γιατί στο σύγχρονο κόσμος οι θρησκείες διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο συχνά αρνητικό. Υπάρχουν δυνάμεις στην περιοχή μας που εκπροσωπούν τον φονταμενταλισμό» για να αναφέρει σε άλλο σημείο ότι «Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν το μήνυμα των θρησκειών και όχι την διαστρέβλωσή του».
pronews.gr
Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/perivolipanagias.blogspot.gr