Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Aρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα: Η μοναδική επιζήσασα από τη συντριβή του μοιραίου UH-1Η - Τι πραγματικά συνέβη;

Αυτή είναι η αρχιλοχίας, Βασιλική Πλεξίδα, μοναδική επιζήσασα από την πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου στην περιοχή του Σαρανταπόρου, κοντά στα σύνορα των νομών Λάρισας και Κοζάνης.

Η αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα, μηχανικός πτήσης του μοιραίου ελικοπτέρου, εντοπίστηκε βαριά τραυματισμένη, αλλά εκτός κινδύνου και διακομίζεται στο 424 ΓΣΝΣ Θεσσαλονίκης.

Η αρχιλοχίας της Αεροπορίας Στρατού, Βασιλική Πλεξίδα, φέρει κάταγμα στη λεκάνη και χτύπημα στον αυχένα. Εκτιμάται ότι δεν καθόταν στη θέση του μηχανοσυνθέτη, αλλά στις πίσω θέσεις του ελικοπτέρου και γι αυτό και διασώθηκε.

Η γυναίκα αρχιλοχίας κατάγεται από τα Τρίκαλα και διαμένει στο Βόλο καθώς υπηρετεί στην Αεροπορία Στρατού στο Στεφανοβίκειο.

Στο στρατιωτικό όχημα επέβαιναν μαζί της και εντοπίστηκαν νεκροί ο υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο συνταγματάρχης (ΤΘ) Θωμάς Αδάμου, ο ταγματάρχης (ΑΣ) Δημοσθένης Γούλας και ο υπολογαχός (ΑΣ) Κωνσταντίνος Χατζής.

Υπάρχουν πολλά ερωτήματα, πάντως, στα οποία θα πρέπει να δώσει απαντήσεις η επιτροπή διερεύνησης της τραγωδίας:

- Πότε συντηρήθηκε το ελικόπτερο και ποιο ήταν το υπόλοιπο ωρών λειτουργίας του μέχρι την επόμενη συντήρησή του;

- Πόσες ώρες πτήσεως είχαν στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης;

- Τι αναφέρουν τα βιβλία συντηρήσεως του ελικοπτέρου (log book);

- Έφερε το ελικόπτερο τοποθετημένους κόπτες καλωδίων;

Εκτός όμως από τα παραπάνω ερωτήματα, που αφορούν στις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το εν λόγω ελικόπτερο, υπάρχουν και άλλα γενικότερα ερωτήματα σχετικά με την χρησιμοποίηση των «αρχαίων» Χιούι και την ανάγκη αντικατάστασής τους με νέα, σύγχρονα και μεγαλύτερης ασφάλειας:

- Μπορούν ακόμη να χρησιμοποιούνται ασφαλώς τα ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού;

- Μπορούν να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια για πτήσεις πάνω από θαλάσσιες επιφάνειες, ενώ είναι μονοκινητήρια και παλιά;

- Υπάρχει χρονοδιάγραμμα απόσυρσής τους;

- Μέχρι πότε μπορούν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά;

- Είναι συμφέρουσα οικονομικά η διατήρησή τους, ενώ οι περισσότερες χώρες τα έχουν αποσύρει;

του Πέτρου Αναστασίου
pronews

Γίνετε μέλη στη σελίδα μας στο Facebook: https://www.facebook.com/perivolipanagias.blogspot.gr